Najczęściej zadawane pytania o Raty PayU (kredyt konsumencki)

 

Kiedy są dostępne Raty PayU?

Raty PayU są dostępne w wybranych e-sklepach, jeśli Twoje zakupy wraz z kosztami wysyłki mieszczą się w przedziale od 300 do 20 000 zł.

 

Kto udziela pożyczki ratalnej na zakupy?

Podmiotem udzielającym pożyczki ratalnej na zakupy jest jeden z Partnerów pożyczkowych PayU tj. Alior Bank S.A. lub mBank S.A. lub AS INBANK S.A. Oddział w Polsce, z którymi PayU współpracuje i pośredniczy w zawieraniu umów o pożyczkę.

Pożyczkodawca gwarantuje wniosek w 100% online i w większości przypadków decyzję kredytową w czasie rzeczywistym, zapewnia także bezpieczeństwo danych zgodnie ze standardami branżowymi. Przesyłane informacje są zaszyfrowane, nie są nigdzie zapisywane ani udostępniane osobom trzecim. PayU pośredniczy pomiędzy pożyczkobiorcą a instytucją finansową. Sprzedający nie jest stroną umowy o pożyczkę.

 

Jaki jest koszt pożyczki?

Przykład reprezentatywny dla pożyczek udzielanych w ramach Rat PayU – Pożyczka Standardowa

Umowa o pożyczkę zawierana jest, pod warunkiem pozytywnej oceny zdolności kredytowej, między pożyczkobiorcą (Klientem) a pożyczkodawcą (Partnerem) tj. Alior Bank S.A. lub mBank S.A. lub AS INBANK S.A. Oddział w Polsce, z którymi PayU S.A. współpracuje i pośredniczy w zawieraniu ww. umów.

Przykład reprezentatywny: całkowita kwota pożyczki: 1645,00 zł, RRSO (Rzeczywista Roczna Stopa Procentowa): 16,86%, oprocentowanie zmienne 6,5%, całkowita kwota do zapłaty: 1833,68 zł, całkowity koszt: 188,68 zł (w tym: prowizja: 107,43 zł, odsetki: 81,25 zł), 16 równych miesięcznych rat w wysokości/po: 114,60 zł.

Warunki oferty wg stanu na 06.11.2020 r.

O dostępnych aktualnie okresach spłaty Pożyczki, zgodnych z ofertą pożyczkodawców, Klient zostanie każdorazowo poinformowany przed zawarciem umowy o Pożyczkę

Powyższe ma charakter wyłącznie informacyjny i nie jest ofertą w rozumieniu kodeksu cywilnego. Partner uprawniony jest do zaproponowania innego okresu kredytowania niż wnioskowany przez Klienta, jeśli wynika to z badania zdolności kredytowej Klienta.

 

Jak wygląda procedura zwrotu w przypadku zakupu na raty?

Zgodnie z art. 27. ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.

  • W celu odstąpienia od tak zawartej umowy, konsument wysyła do sklepu oświadczenie o rezygnacji z zakupu (odstąpieniu od umowy sprzedaży) i zwraca towar.

  • Po spełnieniu wymogów formalnych i zaakceptowaniu zwrotu towaru, sklep dokonuje za pomocą Systemu PayU zwrotu do PayU (częściowego lub całościowego) środków pochodzących z pożyczki, którymi Kupujący sfinansował zakup.

  • PayU przekazuje następnie środki ze zwrotu bezpośrednio do pożyczkodawcy, z którym Kupujący zawarł umowę pożyczki.

  • PayU każdorazowo poinformuje Kupującego (e-mail) o odnotowanym zwrocie wraz z podaniem szczegółów zwrotu oraz płatności ratalnej, której dotyczył zwrot.

  • W celu zapewnienia prawidłowej obsługi umowy pożyczki po zwrocie środków, w tym złożenia dyspozycji odstąpienia lub dokonania wcześniejszej spłaty, Kupujący powinien każdorazowo skontaktować się bezpośrednio z pożyczkodawcą.

 

Co się stanie, jeśli nie dostanę pożyczki?

Twój zakup nie zostanie zrealizowany, jeśli pożyczkodawca nie udzieli Ci pożyczki lub jeśli po otrzymaniu pozytywnej decyzji kredytowej, nie wykonasz kolejnych kroków polegających na weryfikacji tożsamości i zatwierdzeniu warunków umowy o pożyczkę za pomocą otrzymanego kodu SMS.

Aby zrealizować zakup, możesz wrócić do sklepu i wybrać inną formę płatności.